Angliavandeniai

Stipresnis produktas, lyginant su ksilitoliu Tinka veganams ir vegetarams Neturi neigiamo poveikio..
€1300

Visiems sportuojantiems siūlome platų angliavandenių papildų pasirinkimą internetu. Rinkitės iš saugių, patikrintų, aukščiausios klasės produktų, kuriuos galėsite įsigyti patraukliomis kainomis, o mes pasirūpinsime pristatymu visoje Lietuvoje. Angliavandenių papildai gali būti naudingi visiems, norintiems auginti masę arba sulėtinti jos metimą. Angliavandeniai sportui tinka kone idealiai, nesvarbu, ar tai būtų jėgos sporto šakos, kultūrizmas ir fitnesas, ištvermės sporto šakos, kita. Angliavandeniai taip pat gali būti neatsiejama atsigavimo po treniruotės dalis. Po treniruotės galima vartoti angliavandenių gėrimą ar kitos formos papildus, kad papildytumėte raumenų glikogeno atsargas, o ištvermės sportininkai ir kultūristai gali juos vartoti treniruočių metu, kad jaustųsi energingesni ir pagerintų rezultatus.

Jeigu sudomino kažkuris produktas, daugiau informacijos apie jį (sudėtis, vartojimas, kita), galite rasti tiesiog tos prekės puslapyje. Nepamirškite, kad kilus klausimams visada galite pasitarti su profesionaliais mūsų klientų aptarnavimo specialistais, kurie patars, kaip rinktis papildus ir kurį produktą jums labiausiai apsimoka pirkti!

Angliavandeniai - kas tai?

Angliavandeniai, arba nemažos dalies sportuojančių žmonių žargonu, tiesiog anglys, yra tiesiog cukraus molekulės. Kartu su baltymais ir riebalais, angliavandeniai yra vienas iš trijų pagrindinių maiste ir gėrimuose esančių maistinių medžiagų. Jūsų organizme atsidūrę angliavandeniai yra skaidomi į gliukozę. Gliukozė, arba cukrus kraujyje, yra pagrindinis energijos šaltinis jūsų kūno ląstelėms, audiniams ir organams.

Angliavandeniai yra pagrindinis organizmo energijos šaltinis (dar vadinami gliukoze ir kaupiami kaip glikogenas). Glikogenas yra lengvai panaudojama energijos forma. Kai sportuojate, glikogenas naudojamas kaip pagrindinis energijos šaltinis.

Angliavandeniai būna cukrų, krakmolo ir skaidulų pavidalo. Angliavandenius organizme skaido amilazė - fermentas, juos verčiantis gliukoze, greitai panaudojamomis energijos atsargomis. Jei glikogenas nepanaudojamas kaip energijos šaltinis, jis kaupiasi kaip riebalai, ateities energijos atsargoms. Tad paprasčiausias atsakymas į klausimą, kas yra angliavandeniai papildai – energijos šaltinis sportuojantiems ir gyvenantiems aktyvų gyvenimo būdą.

Angliavandenių nauda sportuojant

Sportuojant aktyviai reikia daug energijos. Svarbu, kad organizmas turėtų resursų ir galėtų greitai pasisavinti energiją vidutinio bei aukšto intensyvumo treniruočių metu, tiek ilgalaikėje perspektyvoje, tiek momentiniu laikotarpiu. Nuovargį sportuojantys asmenys jaučia būtent dėl to, nes išseko glikogeno atsargos. Jeigu norisi greitai atsigauti po intensyvaus krūvio, reikia glikogeno atsargas papildyti. Bene geriausias būdas tai padaryti – angliavandeniai produktai, papildai, kuriuos patrauklia kaina patogu pirkti iš Stipriausias.lt parduotuvės internete.

Glikogenui tenka pagrindinis vaidmuo palaikant energijos poreikį ilgalaikių didelio intensyvumo treniruočių ir vidutinio intensyvumo treniruočių metu. Angliavandeniai papildai dažniausiai yra įkomponuojami į bendrą mitybos ar dietos planą bei suvartojami prieš treniruotę ar po jos, tačiau gali būti vartojami ir sporto metu. Toks režimas optimizuoja organizmo atsigavimo procesą ir teigiamai veikia ištvermės pajėgumo atkūrimą.

Tam, kad žinotumėte, kokios yra angliavandenių papildų funkcijos ir kokią naudą jie teikia sportuojant, pirmiausia reikėtų atskirti paprastuosius ir sudėtinius angliavandenius. Kiekvienos rūšies angliavandenių papilduose esančios angliavandenių dalelės, patekusios į organizmą, yra metabolizuojamos ir skaidomos į glikogeną ir/ar suteikia skirtingo tipo ir trukmės energijos atsargų.

Paprastieji angliavandeniai

Tai yra angliavandeniai, kurie sudaryti iš cukrų ir skaidomi į fruktozę bei gliukozę. Pastaroji yra pagrindinis energijos šaltinis mūsų smegenims, bet gliukoze taip pat vadiname ir cukrų kraujyje. Jeigu maiste yra daug paprastųjų angliavandenių, juos suvalgius cukraus kiekis kraujyje padidėja ir organizmas gamina insuliną. Insulinas suteikia organizmui informaciją kaupti gliukozę, kaip glikogeną raumenyse ir kepenyse. Na, o užpildžius atsargas šiose vietose, perteklius kaupiasi, kaip riebalai. Dekstrozė, maltodekstrinas ir kiti – greitai veikiantys arba paprastieji angliavandeniniai papildai.

Paprastieji angliavandeniai turi aukštą glikemijos indeksą (GI). Šis indeksas gali nurodyti, kaip maisto produktai veikia gliukozės kiekį kraujyje. Paprastieji angliavandeniai turi aukštą GI (55+), todėl jų suvalgius, kraujyje esančios gliukozės ir insulino kiekis smarkiai išauga, atsiranda dideli svyravimai. Nors patys iš savęs paprastieji angliavandeniai nėra pavojingi, tačiau mitybos piramidėje jie neturėtų užimti svarbiausios vietos, kadangi specialistai išskiria mažesnius gliukozės ir insulino kiekio svyravimus (maistas su mažesniu GI), kaip vieną iš ilgalaikės sveikatos paslapčių, kuri mažina pavojingų susirgimų riziką. Tai taip pat vienas iš raktų, padedančių išlaikyti sumažėjusį svorį.

Sudėtiniai angliavandeniai

Jie būna krakmolingo arba skaidulinio pavidalo ir kartais dar įvardinami, kaip kompleksiniai angliavandeniai. Pagrindinis skirtumas tarp šių ir paprastųjų angliavandenių yra tai, kad sudėtiniai virškinami gerokai lėčiau ir ilgiau. Jų gausu avižose, ankštinėse daržovėse, vaisiuose ir kitur.

Skaidulingi maisto produktai yra turtingi sudėtiniais angliavandeniais ir, dėl savo unikalios kompozicijos, nedidina cukraus kiekio kraujyje, nors pačios skaidulos sudarytos iš cukraus molekulių. Sudėtiniai angliavandeniai jums naudingesni, nes jie lėtina cukrų įsisavinimą, dėl to iš organizmo pašalinamas cholesterolis ir sulėtėja virškinimas, todėl ilgiau išliekate sotūs.

Trumpas apibendrinimas

Kuomet suvartojate paprastųjų angliavandenių gausų maisto šaltinį, organizme išsiskiria daugybė gliukozės. Tai suteikia didelį energijos impulsą, tačiau jis yra trumpalaikis, o po jo pasireiškia smarkus nuopuolis ir nuovargis. Kuomet suvartojate daug paprastųjų angliavandenių, organizmas išskiria insuliną, kad būtų reguliuojamas gliukozės kiekis. Insulino išskyrimas signalizuoja ir tai, jog cukrus iš kraujo išsisklaido, tampa saugomas kaip glikogenas ir kūno riebalai. Na, o kraujyje esančio cukraus sumažėjimas signalizuoja apie sumažėjusį energijos lygį.

Dideli cukraus lygio svyravimai gali sukelti ne tik nuolatinį alkį ir nuovargį, tačiau ir nuotaikos kaitas. Suprasdami skirtingus angliavandenių tipus ir jų naudas galėsite su papildais bei maistu geriau kontroliuoti jų balansą, kad tinkamu įvestumėte ir papildytumėte reikiamo tipo angliavandenius, savo rezultatų ir treniruočių krūvių optimizavimui bei sumažintumėte šalutinį pervargimo poveikį.

Kam reikalingi angliavandeniai?

Tai, kiek angliavandenių reikia jūsų organizmui, tiesiogiai priklausys nuo to, kaip intensyviai sportuojate ir kokio ilgio treniruotes bei krūvius pasirenkate. Angliavandeniai sportuojant turi būti vartojami pagal jūsų fiziologines kūno savybes (svoris), tikslus bei fizinį intensyvumą. Kuo jis didesnis, tuo daugiau angliavandenių bei glikogenų organizmas sunaudoja ir tuo daugiau papildomų energijos resursų gali prireikti.

Pagal tai, koks jūsų treniruočių režimas, priklauso ir energijos atsargų išsekimo sparta. Pavyzdžiui, sportininkai profesionalai arba aukšto lygio mėgėjai, kurie dalyvauja ištvermės sporto varžybose, įprastai treniruojasi 65-75% VO2 max galimybių ribose. Tokie krūviai raumenų glikogeno atsargas ištuština per ~110-130 minučių, o kepenyse sukauptas – per ~15 valandų badavimo. Na, o vartojami angliavandeniai, kaip maistas sportui gali atitolinti nuovargio pradžios tašką, kurį sukelia glikogeno išnaudojimas ir atsargų ištuštinimas.

Angliavandeniai, kaip papildai ar maistas taip pat gali būti puikus pasirinkimas ne tik sportuojantiems, bet ir dirbantiems. Jeigu darbo metu jums reikia daugiau energijos arba nuolat išlikti produktyviems, galite rinktis mūsų asortimente esančius papildus ir fizinio darbo metu palaikysite optimalų tonusą. Nebijokite eksperimentuoti su skirtinga koncentraciją (miltelių vandenyje), kad pamatytumėte, koks kiekis geriausiai palaikys aukštą energijos lygį. Jeigu prieš treniruotes ir krūvius angliavandenius vartosite kartu su aminorūgštimis, kurias taip pat galite įsigyti internetinėje parduotuvėje Stipriausias.lt, paskatinsite organizmą efektyviau įsisavinti visas veikliąsias medžiagas. Kadangi insulinas skatina visų raumenų augimui reikalingų maistinių medžiagų įsisavinimą, o gliukozė ir aminorūgštys į ląstelę patenka stimuliuojamos insulino, todėl angliavandenių milteliai taip gerai tinka būtent raumenų auginimo procesams stimuliuoti.

Kadangi organizme, kuris sportuoja intensyviai, energijos atsargos eikvojasi tikrai greitai, reikia jas nuolat papildyti ir užtikrinti, kad pakaktų rezervo. Cheminės reakcijos, vykstančios mūsų kūne, kai suvartojame angliavandenių turinčio maisto ar papildų, užtikrina tai, kad kūnas greit pagamins ir papildys savo atsargas greitai pasiekiama ir lengvai panaudojamais energijos šaltiniais. Tai leis ilgiau palaikyti aukštą tempą, mažiau pavargti darant sunkius pratimus ar sumažinti atsistatymo laiką po sunkaus krūvio.

DUK

Kodėl angliavandenius sportui verta pirkti internetu?

Maksimaliai naudingi angliavandeniai gali prisidėti ne tik prie geresnės jūsų kasdienės savijautos po fizinio krūvio, tačiau ir prie geresnių sporto rezultatų. Internetu, iš Stipriausias.lt, angliavandenių maisto papildus apsimoka pirkti dėl daugybės priežasčių.

Visų pirma – gausus asortimentas, kurį sudaro garsiausių ir labiausiai vertinamų prekės ženklų produkcija. Visų antra – geros kainos bei daugybė ypatingų pasiūlymų. Jeigu vyksta akcija, daugumą angliavandenių papildų pavyks įsigyti daug pigiau nei įprastai. Akcijos ženklu pažymėtas prekes iš karto pastebėsite kataloge, o perkant su nuolaida įmanoma sutaupyti nuo keliolikos iki keliasdešimties procentų.

Perkantys internetu gali rinktis ir patogiausią prekių pristatymo būdą – į Omniva siuntų terminalus arba kurjerių paslaugas, pristatymui nurodytu adresu visoje Lietuvoje. Atsiskaitymas internete taip pat labai paprastas, kadangi galite rinktis daugybę skirtingų atsiskaitymo metodų.

Kaip išsirinkti angliavandenių papildus?

Pirmiausiai galite apsvarstyti, kokios naudos siekiate. Skirtingos papildų sudėtinės formulės lemia tai, kad angliavandenių papildai gali teikti didžiausią naudą skirtingose srityse. Sudėtiniai angliavandeniai turi ilgesnę molekulinę struktūrą ir dėl to yra ilgiau virškinami bei ilgiau trunka, kol iš jų išskiriamos maistinės medžiagos įsisavinamos organizme. Tokio tipo papildai energijos sankaupas išskiria po truputį, tačiau ilgą laiką, o taip pat nesukuria insulino ir gliukozės šuolių, dėl to idealiai tinka ilgalaikiams krūviams, ištvermės sportui bei kūno sudėjimui ir svoriui palaikyti.

Jeigu sudėtyje yra daug sudėtinių angliavandenių, jūs galėsite geriau optimizuoti savo treniruočių režimą bei turėtumėte pagerinti ištvermę sporto metu bei po krūvių.

Taip pat nepamirškite, kad angliavandenius gali būti naudinga vartoti kartu su kitais papildais. Štai, pavyzdžiui, angliavandeniai ir baltymai (angl. protein) gali būti vartojami drauge, kaip masės auginimo papildas, geriau žinomas gainer‘io arba mass gainer pavadinimu.

Rašyk
Skambink